Egy kicsit messzebbről kell kezdenem...
Még valamikor 2007. augusztusában vettem egy - hivatalos nevén - Nissan Silvia ZX típusú autót. Ez az amit jónéhány néven forgalmaztak szerte a világban. Bővebben lásd a történelem menüben. Egy biztos: a karosszéria gyári kódja S12. Ennek az autónak a "felújításáról" szól az oldal. Az idézőjel azért van, mert a műveletek egy részét saját kezűleg szándékozom megoldani, ezért nem biztos, hogy minden a felújítás irányába fog mutatni...
A megvásárláskori állapot nem volt éppen a legjobb (és ez azóta csak romlott...).

Motorikusan jónak tűnt a helyzet, leszámítva azt az apróságot, hogy a turbó nem tölt. Ez több okra vezethető vissza. Valószínűleg a kipufogósor rögzítőcsavarjainak kilazulása következtében (ami egyébként tipushiba) a tömítés kiégett és ott kifúj. A turbó és a kipufogósor tömítése is gyanúsan nézett ki, valamint a turbó és szívóoldalra vezető cső tömítése is problémás. Egyébként a motor szépen ketyeg és hiba nélkül hazahoztam lábon (300km) my sources. Persze voltak bőven javításra váró hibák: kiegyenlítőtartály csereérett, az akkumulátort leszívja, a központi zár / riasztó sincs mindig a helyzet magaslatán stb... A váltó/futómű/fék részleg is felújításra szorult: beragadó hátsó fékek, kilágyult szilentek, eldurrani készülő fékcsövek, végét járó nyeles-tengely csapágy amik elsőre feltűntek. És még mennyi minden másodszorra...

Karosszéria. Hááát izé... a fenti kép magáért beszél. Szóval az elejét odacsapta az előző tulaj. Szerencsére a vételárban benne volt egy másik lökhárító indexxekkel. Ami csak később derült ki: a lökhárító MKI-es az autó azonban MKII-es. Ezért az elejéhez be kellett szerezni néhány dolgot: helyzetjelzők (szerencsére amerikai kivitel így lett oldalt is index. Hogy ezen a képen is van oldal-index...? Arról majd máskor), lökhárítómerevítő, filler, némi csatlakozómennyiség. A karosszéria többi része sem volt rendben. Fontosabb hibák: mindkét oldali küszöb, hátsó sárvédőívek korrodáltak és ami a legnagyobb gondnak tűnt,a jobb oldali torony mintha el lenne mozdulva....

A beltér volt az egyetlen, ami nagyjából jól nézett ki. Plüss belső, jó állapotban, fekete belső (készítették kék belsővel is, ami nekem elég érdekesen mutat). A bal első ülésen volt egy szakadás. Szerencsére elég gyorsan sikerült egy jó állapotú passzoló kárpítozású ülést vennem. Hibák: kalaptartó nem volt, néhány törött szellőzőrostély, a szellőzőjáratok tele piszokkal. Azonban minden elektromos ketyere és műszerfal kijelző működött és jobban fűtött mint egy villanykályha. A belerakott cd-lejátszót gyorsan el kell felejteni... a rádió része működött ha jól emlékszem.
Ha valami még eszembe jut, majd leírom.
Képgaléria
|