Hátsó futómű szilentek cseréje I. Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 4
ElégtelenKitűnő 
Silvi-dolgok - Futómű
Írta: KeeF   
2009. december 30. szerda, 16:00
A szilentek kiszedésével kezdtem a műveletet. Nagyban támaszkodtam Gary Molitor irásaira:  lengőkar szilentek, hátsó híd szilentek cseréje. A házilagos megoldáshoz a szükséges szerszámok elég olcsón beszerezhetők. Persze az alternativ lehetőség adott: elvisszük egy olyan műhelybe, ahol van mondjuk egy 20 tonnás prés és az megoldja a problémát. Én anyagi okokból inkább maradtam a házilagos megoldásnál.
A hátsó híd két nagy szilentjeinek kiszedése a fenti linken látható módon történt. Képek erről nem készültek, de a leírás pontos és működik.
A lengőkar leszereléséhez csak két 19-es (vagy 17-es) kulcs kell, és nem árt a nagy erőkar. Ha szerencsénk van, akkor ezek után finoman ki lehet ütögetni a csavarokat. Ha nincs, akkor berohadt mint állat és jöhetnek az ilyenkor szokásos módszerek: WD-40, melegítés, bolond ember + nagykalapács stb http://enligneviagra.net/cialis-en-ligne/. Én a mai napig nem bírtam házilag kiütni a tartalék hátsó hidam egyik csavarjat... Ilyenkor marad a flex és új csavar beszerzése / legyártatása. Mi azonban optimistán tételezzük fel, hogy minden simán ment. ;)
Tehát kint van a lengőkar és előkészítettük a fúrógépet, körkivágó készletet valamint: menetes szárat, hozzá való anyákat, megfelelő keresztmetszetű csövet, aláteteket a kihúzáshoz.  A tisztogatáshoz szükségünk lehet még éles késre (szike nem jó, mert feszíteni is kell vele), drótkorongra, esetleg egy kis benzinre (ami oldja a gumit). A teljes körkivágó készlet, illetve a megfelelő darabjai:
A teljes készlet Körkivágó szett
A két különböző átmérőjű körkivágó közül a kisebbik valamivel nagyobb, mint a persely átmérője a másik kisebb, mint a szilent átmérője. Első lépésben rögzítettem satuba a lengőkart:
Lengőkar rögzítve
A kisebbik kivágót használva körbefúrtam a perselyt. Ezt mind a két oldalról meg kell csinálni és még így sem érte át teljesen, a közepén maradt egy kb. centiméternyi széles rész. Ha a perselyt újra akarjuk használni, akkor nem árt a kivágó fogainak blankolását kifelé hajlítani, így a persely nem fog sérülni.
KifúrásKörbefúrva
Most jöhet a kihúzási művelet, amivel a perselyt szedjük ki. Megfelelő méretű csövet is használhatunk vagy bármit, ami megfelel távtartónak. A menetes szár, a megfelelő méretű alátétekkel együtt, nekem így nézett ki:
Kihúzás
Ha minden rendben ment, akkor ez lesz az eredmény:
Persely kint
 Most már nekiállhatunk a szilent maradékának eltávolításához. A nagyobb átmérőjű körkivágó kifelé blankolt fogait mindenképpen hajlítsuk vissza, hogy a falat ne sértsük meg. Az esetleges sérülések később kárt tehetnek az új szilentben. A kivágóval a gumi nagy részét eltávolíthatjuk:
GumikifúrásKifúrva
Elérkeztünk a legsziszifuszibb részhez: késsel vakargatni, benzinnel locsolgatni, drótkoronggal kiszedni a maradék gumit, amíg így nem néz ki:
Kitisztítva
Ugyan vannak olyan vélemények, hogy kiégetni lényegesen egyszerűbb. Én azonban úgy gondolom, hogy futóműelemeket melegíteni nem bölcs gondolat (megedződik, elpattan). A perselyek így néztek ki némi takarítás után:
b_150_100_16777215_0_http___keef.hu_images_stories_hatsohid_lengokarszilentek_13-perselytisztitva.jpg
A külső oldali perselyek elég csúnyán néznek ki, ezért azokat legyártattam saválló acélból. Erről képek majd később.

A majdan bekerülő új szilentek urethan-ból készültek, Prothane gyártmányú, eredetileg Nissan 300ZX Z31-hez készültek, ún. 'master kit'-ben vettem meg (ehhez hasonló). Ha a folyamatban odaérek, lesznek képek és adatok a 'subframe bushing' szükséges módosításáról, illetve a lengőkar szilentekről is. Addig még hátra van pár dolog:  többek között a festés (homokfújás, alapozófestés, fedőfesték felvitele). És ha már szilent: a differenciálmű felfogatásánal is van egy szilent, azzal még nem tudom mi lesz, jó lenne ha lenne hozzá valami keményített cseredarab.

Képgaléria
www.avtomaticheskij-poliv.net.ua/
www.etalon.com.ua/
ザイバン
Módosítás dátuma: 2015. december 08. kedd, 02:01