Főmenü

  • Címlap
  • Silvi-dolgok
    • Futómű
  • Linkek
  • Az oldalról
  • Képgaléria
http://non-prescription-pharmacy.com/category/womans-health/

, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting
Hátsó fékek felújítása - szétszerelés, galvanizálás
Silvi-dolgok - Futómű
Írta: KeeF   
2009. március 18. szerda, 20:35
< Előző   Következő >
A hátsó fékek meglehetősen leharcolt állapotban voltak. Már szemrevételezéskor látszott, hogy a betétek nem egyformán koptak. Szétszereléskor kiderült, hogy mind a két féknél be voltak rohadva a nyereg vezetőpálcái. Satuban, franciakulccsal kellett ráfogni a megmozdításhoz és kiszedéshez. Csoda, hogy volt még fékhatás...

A leszerelés könnyen ment (kézifékbowden + fékcsövek lekötése, utóbbiak helyett újak kellenek majd, csavarozás) a szétszerelés annál inkább gondot okozott. A szétszereléshez szükséges egy seegergyűrű-fogó, vagy két csavarhúzó/ár és sok türelem. ;)  A fékmunkahengert az óramutató járásával ellentétes irányban tudjuk kitekereni. Ehhez szükséges lehet egy csőrösfogó és/vagy egyéb célszerszám (nálam 3 különbüző méretű harapófogó kellett...).
Update: A fékdugattyú kitekeréséhez jól használható egy 16-17-es villáskulcs (mérettől és kialakítástól függően más méret kellhet) és egy franciakulcs. A kulcsot beakasztjuk a dugattyú tetején található vályatokba, ráfogunk a franciakulccsal amivel így sokkal nagyobbat tudunk feszíteni.
A nyomórudat rúgó ellenében lefogó seegergyűrű kiszedésénél vigyázni kell, mert amikor kipattan a gyűrű, a még bent maradt fékolaj kifröccsen (tapasztalat...). A kézifék mechanizmust csak a nyomórúd és a kis "bizbasz" (lekerekített végű fémhenger) kiszedése után lehet kihúzni. Szétszereléskor nem árt megjegyezni, hogy mi hol volt, vagy beszerezni a gyári szerviz útmutató ide vonatkozó részeit.

A felújítás első lépésének a homokfújás + galvanizálást választottam look at these guys. A galvanizálás (mivel a féknyereg öntvény) jelen esetben horganyzást jelent. A fékhenger helyét illetve a kézifék mechanizmus nyílását le kell dugózni galvanizálás előtt. Ez két okból is fontos: a hengerfal a fékolajnak köszönhetően nem igényel kezelést, azonban a hengerfalra rakódó galván csökkenti az átmérőt, ami a munkahenger megszorulását okozhatja. A másik érv a ledugozás mellett az, hogy a kézifék mechanizmus tűcsapágyazását tönkreteszi a galvanizálás, a pótlás pedig drága (4e/csapágy) és nehézkes (ki kell alakitani a nyílást a nyomórúd kapcsolódásához).  Nálam  egy esztergályos gyártotta le műanyagból a dugókat és ütötte be a helyére (ezeket a galvanizálás után ki kellett fúrni). A légtelenítő és a fékcső nyílását M10x1-es csavarral zártam le amit szigeteltem teflonszalaggal is (azt ugyanis nem bántják a galvanizálás során használt savak). A galvanizálás eredménye:

Homokfújás és galvanizálás után

Elsőre jól néz ki, de akadnak problémák. Vagy a homokfújás minősége nem volt megfelelő vagy visszarozsdult galvanizálás előtt, mert a horgany nem mindenhol takart. Vannak kisebb foltok, ahol nem tapadt meg. A tömítő gumigyűrű és a porvédő pereménél egyébként sem fogta be a galván, ezért még lesz vele munka.
 
Jól látszik a rozsdás peremGalvánhiba

A terv az, hogy megfelelő csiszolgatás után, valamiyen rozsdamaró/rozsdaátalakító alkalmazása után lefújom cink-spray-vel, majd hőálló ezüsttel.

Képgaléria - Galvanizált fékek
avtomaticheskij-poliv.net.ua/
etalon.com.ua/
kokun.net
Módosítás dátuma: 2015. december 08. kedd, 02:01
 

Ki van itt?

Oldalainkat 4 vendég böngészi

Hirdetés

Valid XHTML and CSS.